مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائم شهر طی گفتگوی خبری گفت: حضرت فاطمه (س)؛ والا مقام ترین بانوی جهان در تمام اعصار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائم شهر، رقیه مرادی در این گفتگو که روز چهارشنبه 11 اسفند ماه 95 انجام شد، با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق (ع) گفت: فاطمه را از آن جهت فاطمه نامیدند که مردم از شناخت او عاجز بودند و علت این نامگذاری بر طیق احادیث نبوی ، آن است که پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده ، جدا شده و برکنارند.
مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائم شهر افزود: حضرت فاطمه (س) از مقام والایى برخوردار بود. سخنان رسول گرامى (ص) در حق دخترش حاکى از عصمت و پیراستگى او از گناه است ، تا آن جا که درباره او مى فرماید: فاطمه پاره تن من است ، هر کس او را به خشم آورد مرا خشمگین کرده است. زندگی کوتاه حضرت فاطمه برای زنان عالم الگو است، در عالم هستی هیچ زنی نظیر فاطمه پیدا نمی شود و نخواهد شد. هر چه از زندگی فاطمه (س) فاصله گرفته شود به همان میزان، ناهنجاری ها و معضلات در زندگی پدیدار میشود.
وی تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه (س) از چنان عظمتی برخوردار بود که رسول اکرم (ص) ، بارها فاطمه (س) را ستود و از او تجلیل کرد و در مواقع بسیاری میفرمود: �پدرش به فدایش باد � و گاه خم میشد و دست او را میبوسید.
مرادی به ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : زندگی آن حضرت از دو بعد آسمانی و زمینی تشکیل شده است، از آن جایی که مردم از درک مقام و منزلت فاطمه (س) عاجزند بعد آسمانی و بعد زمینی یعنی زندگی کردن حضرت زهرا (س) بين مردم و ارتباط با فرزندان و جامعه است.
بانوان فرهیخته قائمشهر...
ما را در سایت بانوان فرهیخته قائمشهر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 58 تاريخ: پنجشنبه 19 مرداد 1396 ساعت: 19:21