مسئول امور بانوان اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائم شهر ، از برگزاري مراسم آيين خطبه خواني حضرت زينب (س) و امام سجاد (ع) با حضور هيئات مذهبي بانوان حضرت رقيه (س) ، شيفتگان و دلباختگان مکتب علوي در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومي اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائم شهر ، رقيه مرادي روز جمعه 23 مهر ماه 95 با اعلام اين خبر گفت : نقش حضرت زينب (س) پيام رسان واقعه کربلا بسيار مهم و کليدي بود و به خوبي موفق شد قيام حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) را با بيان خطبه غرا زنده نگه دارد .در قيام عاشورا هر کس نقش و وظيفه اي برعهده داشت و وظيفه امام سجاد (ع) قبول امامت بعد از واقعه کربلا بود و به خواست خدواند در جنگ شرکت نکردند.
مسئول امور بانوان اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائم شهر افزود : حضرت زينب ( س) بعد از واقعه کربلا مهم ترين رسالت را برعهده داشتند و موفق شدند پيام عاشورا را به گوش همگان برسانند .

وي اظهار داشت : حضرت زينب (س) رسالت اطلاع رساني را به خوبي ايفا کردند اگر او در واقعه کربلا حضور نداشت شايد قيام امام حسين (ع) به خوبي تبيين نمي شد. زنان در جمهوري اسلامي بعد از دفاع مقدس وظيفه خطيري برعهده دارند تا پيام امام (ره) را براي نسل جديد بازگو و آنها را با آرمان هاي شهدا آشنا کنند .
مرادي خاطر نشان ساخت : اگر حضرت زينب (س) و اهل بيت (ع) نبودند کسي نمي فهميد که يزيد کافر است ، حضرت زينب دو خطبه يکي در کوفه و ديگري در شام دارد که در کوفه امام سجاد(ع) اجازه نداد حضرت زينب (س) سخنراني و افشاگري کند اما در شام محل اصلي اين خطبه و سخنراني بود که حضرت زينب آن خطبه را خواند .
وي به پيامدهاي خطبه خواني حضرت زينب (س) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : خطبه حضرت زينب چند بخش دارد که بخش اول آن حمد ، ثناي الهي و صلوات و درود بر پيامبر(ص) و آل اوست . افشاگري و رسواکردن يزيد بخش دوم اين خطبه خواني بود که حضرت زينب (س) با اين کار موجب آشکار شدن ظلم يزيد ، افشاي حقايق واقعه عاشورا و پيامدهاي آن شدند .
بانوان فرهیخته قائمشهر...
ما را در سایت بانوان فرهیخته قائمشهر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 61 تاريخ: شنبه 1 آبان 1395 ساعت: 17:42