سؤال : آیا بعد از انجام غسل احتیاجی به وضوء گرفتن برای نماز هست یا خیر؟

پاسخ : در غسلهای واجب غیر از غسل استحاضه متوسطه و کسیره که مربوط به خانمهاست، گرفتن وضوء برای نماز واجب نیست و درغسلهای مستحب نیز با شرحی که در مسأله 645 در رساله ذکر کرده ایم گرفتن وضوء برای نماز واجب نیست.
سؤال : آیا زن که در عادت ماهیانه است می تواند به مجالس سخنرانی و موعظه (دعا) و حتّی نماز جماعت و جمعه برود و به خطابه گوش دهد امّا نماز نخواند و کنار بنشیند؟
پاسخ : در غیر مسجد می تواند بنشیند و گوش بدهد.
سوال : زنی که 50 سال او تمام شده (یا سیده ای که 60 سال او تمام شده) اگر با مصرف داروهای هورمونی که متداول است و پزشکان بعد از یائسگی تجویز می کنند خونریزی با مشخصات حیض پیدا کند آیا این خونریزی حیض محسوب می شود یا استحاضه است؟
پاسخ : بعد از یائسگی خونی که زن می بیند استحاضه است گر چه صفات خون حیض را داشته باشد.
بانوان فرهیخته قائمشهر...
ما را در سایت بانوان فرهیخته قائمشهر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 50 تاريخ: پنجشنبه 10 آبان 1397 ساعت: 22:04